Ahad, 6 Mei 2012

UBAT TIDUR BERBIJI-BIJI ATAU RUNNING MAN?


Penah tak korang ditimpa musibah Allah.........dan sedih yang teramat? dan korang rase tidur je jalan yang terbaik dari menaikkan darah yang tinggi! Tidur je jawapan ......lari dari masalah untuk sementara waktu!

Selain lepaskan rasa hiba pada kawan2 yang sudi mendengar masalah..........lepaskan pada Maha Pencipta.......bersedia untuk tidur tapi kepala masih terngiang2..dugaan Allah itu. Maka aku........aku telah mencari ubat selsema.......iaitu ubat tidur yang mujarab......dan aku telan sepapan.........dengan harapan nyenyak skit aku tidur.........

Naseb Allah masih sayangkan aku............subuh....5.45 pg aku terbangun sebab sakit perut (buang sume dadah2 yang aku makan tu)...aku bangun tengok ibu ayah aku tidur nyenyak lg............so aku terus solat subuh dan sambung tidur sampai la petang....hampir ke asar.....

Hati aku tenang sikit............pas sucikan badan dan makan....aku bukak laptop.....bukak folder Running man....aku ulang lagi dari ep1........walaupon ni kali ke-4............alhamdulillah.......setelah gelak2.......stress tu betul2 kurang..........menyesal aku telan ubat selsema tu.....harap Allah ampunkan dose aku.....

Mungkin kesedihan ni....hanya untuk menguatkan aku. Alhamdulillah..........redha..........dan running man ubat kesedihan aku!......setakat ni.....dugaan Allah kali ni agak mencabar.....berbanding yg lepas2.........insyAllah aku akan kuat dan terus kuat! Dan ape yang aku pikir buat aku rileks skit adalah..........."kalau aku sedih ...ade orang yang lagi sedih dari aku......so chilex"

Kepada sesiapa yang sedang menghadapi dugaan Allah silelah mengadu pd Allah dahulu.....barulah kawan2......jangan tiru dose sy..........carilah ubat yang lebih berkesan untuk kurangkan stress...redha dan positif yang Allah akan gantikan kesedihan dengan kesenangan selepas ini. Nampaknya aku kene bace banyak lg sumber2 yang boleh naikkan semangat aku!.........

Arini saya ade bace wall fb arine nadia...."baca Alquran setiap hari 1 juzuk atau separuh juzuk atau 1 muke surat, kalau tak mampu jugak memadailah dengan 1 ayat, kalau tak mampu gak cukuplah hanya dengan memandang Alquran dan tanya pada diri " ya Allah, apakah dosaku sehingga aku xdpt membace ayatmu""

Sentap........mari kita baiki diri.......semuga Allah permudahkan dan lembutkan hati ini amin ya rabbal'alamin




Nota biawak: semuga dia bahagia dengan hidupnya lepas beban dari bayangan aku!.................amin!
kepada kawan2 yang sudi dengar masalah aku...........Allah SWT shj dapat membalasnya...........amin!

3 ulasan:

ainShahajar berkata...

bila musibah tu buat kita rasa nak tidur. supaya melupakan. maknanya memang betol2 awak tgh sedih. sabar k... kabus tu kejap je. nanti ada pelangi =))

doa banyak2 =)

nadey berkata...

tq ye ain.....sy sudah ok! :)
alhamdulillah

nadey berkata...

tq ye ain.....sy sudah ok! :)
alhamdulillah