Khamis, 10 Januari 2013

AZAM BARU: SAYA INGIN GEMBIRA


Kenapa aku rase tahun 2012 cepat sangat berlalu. Banyak sangat kenangan pahit berlaku pada 2012 maka azam baru adalah..............SAYA INGIN GEMBIRA.

Aku seorang yang kurang bernasib baik dalam bab-bab jodoh tetapi aku berjanji tak nak bersedih lagi...bila hati dah luka, sampai satu tahap aku dah tak kisah dengan bab tu.....ade jodoh ade la....

Bagus jugak aku sedih, sadis sangat bile lambat aku sedar yang aku perlu sayang Pecipta aku lebih dari segalanya. Harap aku berubah dan istiqamah.... 

Tahun ni dapat je dairi company 2013, aku terus list impian aku. Dengan azam yang kuat, aku berjanji dengan diri aku....aku akan bahagiakan diri aku sepuas-puasnya. Antara list yang aku buat adalah:

1) Plan berterusan untuk ke Mekah (setiap bulan tak bole miss masuk tabung haji)

In shaa Allah

2) Pergi KOREA (hehehehehhe)
In shaa Allah....kalau umur panjang berapa hari je lagi.

3) Air-cond untuk bilik bujang kecil ku~

Ya Allah memandangkan rumah aku kat ruang tamu je ade aircond, tak kan panas2 aku nak tidur kat luar kan.....dah la rumah aku sekarang semua nak tido kat luar...padahal bilik ade. Aku akan complete kan bilik aku selesa maksima, mane tau tu bilik tu bertukar milik tahun depan.

4) Pulau Perhentian ( pertengahan tahun) bersama besties~

In shaa Allah jika umur panjang, bulan april ini....yahuuuuuuuuu

5) Galaxy Note II

Dulu dalam family aku, aku lah makhluk yang selalu tukar phone. Tapi sejak adik-adik aku dah besar semuanya tukar phone setiap bulan. BANYAK PULAK DUIT KO....aku nak pinjam kate takde duit sedar2 tukar henpon....PUIH

Walaupon aku tau aku ketinggalan zaman, tapi aku mengidam henpon ni sebab aku suke melukis.


Oleh sebab gaji aku bukanlah banyak, maka itu je list untuk 2013 yang mampu aku verangan. Dengan niat untuk bahagiakan diri, aku tak de pun dalam list nak kawen kan....sebab aku dah malas...kalau tengok tahun-tahun lalu ...nak kawen tu mesti dalam list kan. 

Tak pe lah....takde rejeki lagi, ade sebab mengapa jodoh aku tak sampai lagi.


Kalau sesiapa yang jumpe buku ini, eloklah bace. Buku ni membuatkan aku lebih positif dengan dugaan jodoh aku. Allah Maha Mengetahui, Dia sangat tahu kita sudah bersedia menjadi isteri atau ibu. Semuanya ada bersebab dan hikmah disebalik. 

Sesape yang mengalami nasib seperti aku, harap korang bersabar dan belajarlah cinta Pencipta kita lebih dari segalanya. Mari kite usehe untuk alam yang kekal selamanya. Amin. Semuga semua kawan-kawan aku positif dan gembire tahun ni. Amin


4 ulasan:

cik beLLanan berkata...

nak gi korea jugak! hehe :P

Siti Nadey berkata...

jom..............heheheh

★bintang★ berkata...

serius ko g korea?
wow bestnyeeee. sila update tempat2 menarek. sebab ada plan nak g jugeeee. heee~

Siti Nadey berkata...

huhuhuhuhuhuhuhu gile la ko pon ade plan gak? weh seyes better ko g autumn season....dalam bulan 9-11.....sb aku g winter byk brg kene beli...contoh baju sejuk kan