Ahad, 17 Februari 2013

KOREA: Budget travel (Winter), PREPARATION

MAAF LAH KAWAN2 YANG MINTAK AKU EMAIL ITERNARY...AKU SANGAT BZ LATELY...KALAU AKU TAK REPLY MAAF...KORANG BOLEH TENGOK KWN2 YG AKU PENAH REPLY N BG ITERNARY..SO BOLEH MINTAK DORG TOLONG SHARE JUGAK.....OK! 

SHARING IS CARINGGG

Aku mengambil masa sebulan untuk tulis cite travel ke Korea ni...lame kan...sebab aku pemalas!
Impian menjadi kenyataan selepas 8 bulan menunggu. Pelbagai dugaan semasa 8 bulan mengumpul duit untuk percutian yang pertama dan jauh dalam hidup aku. Bersyukur famili aku redha dengan keputusan aku yang sangat mendadak. Dalam 8 bulan juga aku self study (haaa semangat tak?) 
Aku perlu bersedia lebih sebab ni kali pertama aku akan merasa musim sejuk yang melampau di Korea selama 11 hari 10 malam.

Pertama : Buku catatan yang menjadi inspirasi (buku dari company hokey)

Kedua : List barang-barang apa yang perlu dibeli dan disediakan terus masuk ke bagasi (haaa ni lagi semangat)
1) Tiket 
2) Pasport 
3) Kasut sport (kalau boleh beli yang high-cut sebab sangat sejuk)
4) Baju lengan panjang
5) Seluar
6) Long john ( jika perlu, aku tak beli pon sebab mahal dan aku rasa lemak aku tebal)
7) Baju sejuk atau sweater biasa (tak payah beli kat Malaysia mahal, tapi sementara dapat baju tu pastikan korg pakai baju sweater yang tebal la...yang buruk2 kat bundle pon takpe. Sampai sana design lagi lawa2 dan murah)
8) Mafla (kain tebal lilit-lilit leher dan muke)
9) Makeup (jangan buat malu orang Msia, tunjukan anda juga cantik asli ya ia juga memberi manfaat untuk proses jual beli barang dengan murah dan gamba-gamba anda akan jadi cantik, even lelaki pon at least BB cream ataupun pelembab)
10) Ubat-ubatan (orang OKU macam aku perlukan pain killer yang banyak untuk lutut, tu pengorbanan yang perlu aku hadapi demi Korea ni LOL walaupon fakta pain killer boleh merosakan usus anda, maka pastikan anda betul-betul sihat jangan jadi macam saya)
11) Losyen
12) Stokin yang banyak (beli 2 3 helai je selebihnya beli kat sana stokin murah dan cantik2)
13) Sarung tangan (please jangan bazir duit beli mahal2 kat Msia, aku beli kat area hostel berharga 1000 won bersamaan rm3...see jangan membazir banyak)
14) Adapter dan extension (Korea plug elektrik dorang ade 2 pin je)
15) Bawak beg standby yang banyak (ala beg pasar malam tu sebab aku pasti barang korang akan bertambah 2 3 4 kali ganda daripada beg pergi 
16) Tikar nipis untuk solat
17) Call bank untuk activate international transaction. (digalakan untuk apply card CITIBANK takpun at least yang ada VISA sebab sangat mudah ye)
18) Sampul surat (mudah untuk bahagikan duit-duit untuk makan, enterance fees, shopping, tax airport,  T-money, lain2)
19) Duit (kalau bajet anda mahu bawak rm3000 digalakan supaya menukar wang WON rm2000 dan selebihnya biarkan dalam bank, digalakan shopping dengan swipe card sahaja tanpa sebarang charge dikenakan tetapi jika korg kuar duit kat sana akan dikenakan charge 4000 WON = rm12)
20) Kamera (at least handphone dan pastikan kosong memori ya)
21) Buku, map, pen
22) Active roaming handphone korang (tapi aku tak buat, better beli nombor dan sewa henpon je murah dan berbaloi)
23) Botol air (sane tandas takde air, better bawak wet tissue atau air)
24) Heat pack (better beli kat dasio Malaysia, murah rm5 banyak)
25) Makanan (serunding, brahim kari, sardin, 3in1 coffe)
26) Map, free voucher (kat hostel or mana2 center information kat sana pon banyak)

Plan itinerary dan rough budget. Itu wajib biarlah orang kata anda semangat menggunung. Aku pergi selama 11 hari dan 10 malam maka aku tak nak bazirkan masa aku sia-sia. Prepare sahaja at least korang tak stay dalam bilik je. Walaupon kita hanya dapat merancang dan Allah yang menentukan, maka kita patut bersedia dengan segala kemungkinan. Contohnya, kami merancang untuk ke English Village tetapi hujan maka kami menukar tempat untuk ke Coex Mall, aku pergi Aquarium. 
Rough budget ni lah paling penting. Ikut kemampuan, tapi jangan lah sehingga berhutang dengan kawan di korea untuk korang shopping bagai kan....sebab kawan korg pon nak shopping unless dia memang berlebih duit. Untuk aku, semua orang pelik kerana aku bawak duit yang lebih kurang sama dengan kawan2 tetapi aku shopping gile babi sampai penuh satu bag besar. Rahsianya, aku tarik duit dari sampul surat T-money, Tax airport dan entrance fee yang aku bajet berlebihan. 
Download applikasi di handphone canggeh korang. Macam aku, i-Tour Seoul tu aplikasi yang sangat berguna. Selain dari itu, aku ambil peluang untuk belajar bahasa korea. Aku tak paham bahasa dorang tetapi aku boleh membaca tulisan korea. Walaupon aku rasa bodoh gila tapi at least ada la membantu, contohnya hari tu, kami mencari tempat makan dalam internet maka kami gunakan teksi tapi Ajusshi pulak tak tahu tempat dan lagi malang GPS pon tak dapat kesan tempat. Aku berusaha mengeja dan beri direction kat pakcik tu dengan map bertulisan korea tu. Akhirnya kami sampai juga setelah lorong yang aku baca tu ada dalam GPS.

Dengar nasihat aku ambil peluang belajar bahasa negara yang kita nak pergi tu, untuk kemudahan kita juga. Cuba kalau kita, foreigner reti cakap melayu pasti kita layan baik punya. Begitu juga dengan dorang. Mereka akan layan baik punya. Dan kebaikan jika dorang menipu dalam soal jual beli takpon dorang mencarut kat kita. At least kita tahu ok!

Banyak aku dah lupe yela baru dah sebulan baru nak update so aku lupa...kalau aku ingat aku update lagi sini!

132 ulasan:

♥M.Y.R.A.E.L.M.Y.R.A♥ berkata...

salam perkenalan. boleh mintak itinerary?


*takmalugila

Siti Nadey berkata...

boleh bg email??? sy emailkan :)

jejariku network berkata...

saya pown nak itinerary~
plan gi busan and seoul bulan 8 ni..solo travel=)
liyanaroslin@yahoo.com

Siti Nadey berkata...

@liyana

Sy sudah email :)

Nor Azlin berkata...

Hi siti nadey..
Saya nak itinenary boleh tak? Nak juga melawat tempat2 oppa saya mcm korang jugak.. Hehehe best la blog ni..
Email kat sy bleh : arzlynn@gmail.com
Tq tq.. Hehe

Siti Nadey berkata...

@azlin...sudah email :)

ieja berkata...

hi,saya nak itinerary bole x?email kat saya- iejaizza@gmail.com

thx a lot dear :)

UrulUna berkata...

Nice guide.

Can I ask for the itinerary and budget list?
Need some help :

una_yeeba@yahoo.com

Thanks a lot for your wonderful help. :)

Siti Nadey berkata...

@ieja and @una

sudah email kamu...sila tengok email :)

khairiahanuar berkata...

Nk minta ittinerary n bajet list ke korea? Ini email sy... dhiafiruz@yahoo.com dan sifir tukaran wang asing korean ke msia klu ade?

Siti Nadey berkata...

@khairiah

sudah email awk :)

farahin sahrom berkata...

Nak jugak plan and budget tu.
farahinsahrom@gmail.com

farahin sahrom berkata...

Nak jugak plan and budget tu.
farahinsahrom@gmail.com

Siti Nadey berkata...

@farahin

sy sudah email :)

::princEssFaith:: berkata...

Salam sis.
boleh share planning and budget ke korea tu.sy ke sana november ni :)

hz_zone@yahoo.com

::princEssFaith:: berkata...

salam sis.

boleh share plan n budget ke email saya ?? TQ :)

hz_zone@yahoo.com

Cik Eiyra berkata...

Hi awak salam perkenalan..

Bole share itinery and budget tuk ke korea..

Tengah buat research untuk travel backpacker ke sana.. :)

idarohaida88@gmail.com

Siti Nadey berkata...

KEPADA AIN DAN IDA

SAYA SUDAH EMAIL. SILA CEK :)

Tanpa Nama berkata...

I pun nak jugakkk yangg.

azdiyanaaladdin@yahoo.com

Tanpa Nama berkata...

hai....
saya akan ke korea pada 7/9/2013 selama 10 hari...
brp ek agk2 bget tuk 10 hari???

lola_dragon84@yahoo.com

tq byk2

Siti Nadey berkata...

Kepada yana n lola

sila lihat email....

kalau tak dapat boleh remind sy ok!

hearty92 berkata...

terima kasih sis...atas guide di atas...heheh....dan jika x kbrtan...nak iternary dan budget list jgk boleh....sbb nak pergi masa winter jgk...dua org...first time..heeheh...terima kasih ats bntuan...ni email saya...hajarmazlan@gmail.com..terima kasih sgt2

hearty92 berkata...

salam sis...maaf mnggagu...jika tak kbrtn...nak irtenry dan bajet list jgak boleh....nak prgi wnter thun ni...trma kasih sgt2...email saya....hajarmazan@gmail.com

Siti Nadey berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Amera berkata...

hi..salam perkenalan, sy berminat la dengan trip awk ni.. Nk minta ittinerary n bajet list ke korea boleh?
ni email sy: merauknow@gmail.com

Thanks a lot for your great help.

farah berkata...

Hi. Slm sis. Thanks for the info. Nak minta plan n budget boleh? Thanks in advance :)
farah_ann1711@yahoo.com

Siti Nadey berkata...

Salam

Farah sy dah email awak :)

~~~ berkata...

Assalam

Miss,(muke saya tebal) blh share itinerary ke sana B-)

Email ke suhanajaya@gmail.com

Tenkiuuuu

Siti Nadey berkata...

salam...suhana

sy dh email :)

azmaaa berkata...

hi salam, boleh share budget dengan itinerary skali? Thankyou in advance! :D
azma.zain@rocketmail.com

Siti Nadey berkata...

salam
azam done email.

nadhirah berkata...

sis, boleh tak nak mintak tolong emailkan itinenary n budget sekali? ni email saya, kaloxcinta12@yahoo.com tq in advance ! ;)

biosenseCEASTECH berkata...

Salam perkenalan,

boley share itenery and budget ke korea? nie email saya wedsera@gmail.com. Anyway thank you in advance

Tanpa Nama berkata...

hai salam,

boleh share budget n itenary to korea? nie email sye wedsera@gmail. Anyway thank you in advance.

Siti Nadey berkata...

nadhira & sera

done email.

:)

Tanpa Nama berkata...

sygs. nak itinerary buleyy? much appreciated klauu bley tlg emailkan. thanks a bunch! farahdeera@gmail.com

Wadat berkata...

Salam..
Suka giler bc blog awak psl seoul..Lengkap n informative..Saya Insyaallah akan ke seoul bln Jan 2014..Conference cum jln2..Hee..Date lebih krg awk pegi so sbb tu sy rs blog awk sgt2 menjadi rujukan sy..Boleh ke kalau nak minta emailkan itenary dan rough bajet tu?.. wardatihashim@gmai.com.. Thanks..;)

Tanpa Nama berkata...

salam sis,
boleh share budget dengan itinerary skali? farah91.fa@gmail.com. Tq:)

Siti Nadey berkata...

SALAM Farah & Wadati

done email...

thanks for reading this post.

heee

MyladyLey berkata...

hii... ^^, blh sy share itinenary & budget? sy pun nak rancang trio to korea nnt... ^^ ni emel sy, leydia_elfira22@yahoo.com

Tanpa Nama berkata...

Salam,nk mtk itenary n budget to korea boleh?tq (^_^)v emel to rn6985@yahoo.com

Azreen

Nur Atira berkata...

Salam sis,a very good sharing by you!nk mintk itinerary and the rough budget can?my emel:tirashoo92@gmail.com. much thanks!

Nur Atira berkata...

Salam sis,a very good sharing by you!nk mintak itinerary and rough budget can?my emel:tirashoo92@gmail.com . MUch thanks!

Siti Nadey berkata...

Salam Leydia, azreen n atira

sy dh email. cek ya

Khadijah berkata...

Assalam sis. Boleh sy dpt kan copy itinerary. Anggaran kos n best place to visit in korea
Email : gardiezzjb@yahoo.com
Thanks a lot

Khadijah berkata...

Good info

Siti Nadey berkata...

Salam khadijah

sy dh email ya

nabil mahat berkata...

Salam..saya pon nak copy itenerary dan anggaran budget boleh? thanks :)
email saya: nazwanimahat@yahoo.com

Siti Nadey berkata...

@nabil
Sy dh email

lizzy berkata...

assalamualaikum.hai,saya pun nak copy iternary dan budget list.ini email saye,noraliza_605@hotmail.com.tq

lizzy berkata...

assalamualaikum.hai,saya pun nak copy iternary dan budget list.ini email saye,noraliza_605@hotmail.com.tq

Siti Nadey berkata...

@liza

sy dh email

aimM berkata...

SALAM

sy terjumpa blog kmu mse review internity ke korea...
kalau boleh sy nk tgk internity awak as reference sy sbb sy pun nk ke sne dlm mase terdekt ni..

email sya : aimmbahari@gmail.com

tq

Siti Nadey berkata...

Salam aimm

sy dh email ya

Tanpa Nama berkata...

salam.. saya nak itenary bole?

nurwahidah91@gmail.com

Rockacherry berkata...

salam.

kami rncg nk g thn ni. so skg ni tgh kmpul sgla mklumat yg ada. so jika tk keberatan leh tk nk itinery gk tuk ktorg rujuk? sobs. thank kay.

afiqah (trade_monkeez@yahoo.com)

Suri Shaha berkata...

salam..
boleh tak sent initery kt sy jugak...nak pergi musim winter jugak bulan 2 ni...tak sabar....tq dear

email at surishaha@live.com

Siti Nadey berkata...

Afiqah n Surishaha

sy dah email

:)

Mas Idayu berkata...

Assalamualaikum... Salam perkenalan,kalau tak keberatan saya nak minta initery dengan buget ke sana boleh..sebagai rujukan,ni email saya...mas495436@Gmail.com....Terima kasih ye awk...

Siti Nadey berkata...

salam mas

sy dah email

Waniwisy berkata...

Salam saya nk mintak cth itenary bole? Emel saya write2wani@gmail.com... Tq so much awk!!

Siti Nadey berkata...

salam wanie sy dh email :)

Tanpa Nama berkata...

Salam..pls email to me ur itiniery as well.. irasuhaili@gmail.com tq in adcance ;(

C_puTCaRaMeLo berkata...

salam...boleh tlg emailkn intenari...
hamizahhashim@gmail.com
tq dear

Zeta Jamal berkata...

Hi awak salam perkenalan..

Bole share itinery and budget tuk ke korea..

Tengah buat research untuk travel backpacker ke sana.. :)

zeta.jamal08@gmail.com

Fae berkata...

Salam Siti Nadey,

Boley share awk punyer itineray n budget ke korea? Klu boleh nk buat rujukan..sbb awl bln mac mau berlepas ke korea...

Terime kasih.. :)

nie emel sye: sitinorfaezapajar@gmail.com

Siti Nadey berkata...

sy dah email semua yang di atas....kalau xdpt boleh roger sy :)

hanie berkata...

salam. bestnyaa baca blog youu. i plan nak pergi sana this august, and your blog inspiring me so muchh! boleh tak i pun nak buat muka tak malu and mintak itinery from you?

thank youu in advanced ^_^
-qeela

aqilahaniah@yahoo.com

Siti Nadey berkata...

salam....qeela sy dh email

Siti Nadey berkata...

salam....qeela sy dh email

Tanpa Nama berkata...

Salam. boleh tak kalau saya nak budget and itinery tu? nak buat rujukan. sbb tgh plan nak pi korea. hihii~ thanks ;)

schaa_silents@yahoo.com

Tanpa Nama berkata...

hi awk.. boleh share itenary. sy n kwn2 akn ke sne 9 hri 8 mlm.. ni emel sy: sitiatiqahtopik@yahoo.com -atiqah-

Tanpa Nama berkata...

SALAM AWAK... BOLEH SHARE ITENARY X?
NI EMEL SY: sitiatiqahtopik@yahoo.com trima kasih (atiqah)

kalsum berkata...

salam...

since ramai yang minta...
saya pun nak minta juga your itinerary n budget planning tu.

tx in advance.

my email:
kalsumkalzim@gmail.com

LNana berkata...

Kalau tak keberatan, boleh tak share itinerary dgn rough budget you pegi korea? Thank you :)

emel saya, erna.ariffin@yahoo.com

pQa peYca berkata...

Salam. hi!bole saya dapatkan itinery cik? ini email saya : afiqahagus@gmail.com.

Terima kasih bnyk2.:)

Siti Nadey berkata...

salam....

semua diatas sy dah email ya...nanti kalau tak dapat roger

fox-xie berkata...

slm nadey...
mula2 yes cm org lain jugak..sy harap boleh dptkn itinerary dgn rough budget utk trip..(walupun dh stahun u pegi). entry awk sgt mmbntu(hyper_darkness@yahoo.com.sg)

oh sy ada Qs..bli winter coat,glove etc kat msia or sana lg baik? mn 1 u sarankan?

p/s: pegi con BB??serious awesome!i missed msia con sbb ry jugak.lol

thanks in advance =) -mady-

Tanpa Nama berkata...

Saya pun nk g bulan 12 ni.
Could you give me..itenary ke seoul dari busan..my email..adawiyyah_rabiah@yahoo.com..makasih bbyk...;)

Tanpa Nama berkata...

Nak minta itenary jugak la..my email adawiyyah_rabiah@yahoo.com..trima kasih....

nuruladnil berkata...

Salam dear...nak itenary & list budget jugakkkk.
Tq ... nuruladnil@gmail.com

nuruladnil berkata...

Nak itenary & list budget jugakkkk..... nuruladnil@gmail.com

aiyujamal berkata...

salam sis. i enjoyed reading your trip to korea. nk minta your itenary dan rough bajet for the trip. my email: aiyujamal@yahoo.com thank you in advance :)

aiyujamal berkata...

assalam sis. i really enjoyed reading your trip to korea. kalau boleh, can you email me your itenary dan rough bajet?

my email: aiyujamal@yahoo.com

thank you in advance :))

aj berkata...

salam sis. i really enjoyed reading your trip to korea. kalau boleh nk minta your rough budget & itinerary

my email: aiyujamal@yahoo.com

thank you in advance ^^

love it berkata...

salam sis excited baca your post...saya tengah plan nk ke korea jugak boleh mintak ur itinerary as reference sbb x nak ambik pakej nak jalan sendiri :)ni my email hid.day93@yahoo.com tq sis

love it berkata...

salam sis excited baca ur post...saya tengah plan nk ke korea. boleh x bg ur itinerary as reference sbb x nak ambik pakej nk jalan sendiri. hope you can help :) ni email saya hid.day93@yahoo.com tq

i'm still alive berkata...

Salam..macm da terlambat tapi, boleh saya mintak itinery dan rough bajet cik?
ini email saya :gogigerang@gmail.com

Terima kaseh:-)

Tanpa Nama berkata...

Salam, blh email kt sy itenary dan bajet semua tak @ mayaainul@yahoo.com - maya

Nadia Ayob berkata...

Salam boleh tak saya nak mintak itinerary and rough bajet ke korea. Sbb nak pg sana this coming october. Ni email sy nayob87@gmail.com

Nisha Shaari berkata...

Hai.. sangat menarik baca blog awk ttg korea. Planning for korea trip next year.. bole x minta share kan awk punya budget n itinery ke korea.
Ni email sy.. nurshaharulnisha@gmail.com.

Thanks..

Iza Ishak berkata...

Salam sis,
Bole saya dapatkan itinerary sis ?
Email ke ezahere@yahoo.com
Terima kasih :)

lelyana (shaari) berkata...

Salam Nadey. Boleh email saya itinerary. Terima kasih byk-byk :)

liana.shaari@yahoo.com

nur izzati berkata...

salam dear,
nak juagak itinerary boleh?
izzatinurghazali@gmail.com
tq

Tanpa Nama berkata...

boleh email itinerary...email: 1knighmare1@gmail.com

Siti Nadey berkata...

semua request kat atas sy dah reply by email. cek email ya!!!

maaf tak dapat reply semua pertanyaan ....dah beberapa bulan saya tak aktif sbb masalah kesihatan...doakan kesihatan sy

salam syg!
muahhhh

Aisyah berkata...

Salam. Boleh emailkan itinerary dan budget ke korea dkt saya ? Hehe. Terima kasih.
Aisyahzolkiffly@gmail.com

ayunik berkata...

Nk minta ittinerary n bajet list ke korea? Ini email sy... dahayunik@gmail.com..
time kasih kerana sudi berkongsi

Tanpa Nama berkata...

salam..sy berminat dgn itinerary n budget yg awk wat tu.. bleh x email kt sy?
miha_2110@yahoo.com

Leanna berkata...

hye.. saya nak travel ke korea bulan januari 2015.. boleh saya dapatkan contoh itinerary awk tak? emel saya elleleanna@gmail.com

thank you~ :D

ayunik berkata...

salam.. saya nk intak itinerary korea dahayunik@gmail.com
tq
ayu

Siti Nadey berkata...

sy dah email ayunik, leanna, miha and aisyah....

:)

maaf lambat

Tanpa Nama berkata...

Hai.. entri awk nmpk menarik.. boleh saya dpt itinerary korea? saya gerak solo musim winter and first time.. adakah sukar musim sejuk? eja4posyen@yahoo.com

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

salam tq dear..byk mmbantu sy..nkminta itinerary jg blh tak..sy pn nkpg 10 mlm winter this year..tq
rohayu_chem@yahoo.com

MarS berkata...

Salam...
boleh share itinerary korea ni?
ni email saya:-ardzia@yahoo.com... thanks in advance...

RuSyam Mohamad berkata...

Assalamualaikum.Boleh tolong emailkan saya itinerary n budget ke korea? saya nak buat sebagai panduan ke korea. email ruhaila_syamsiah@yahoo.com.sg. terima kasih.

Najwa Syazwani berkata...

as'salam..boleh share itinerary dengan saya?

Siti Nadey berkata...

sy dh email....

maaf la pas ni mcm susah nk email korg so boleh kwn2 yg dh dpat iternary sy boleh la korg share ngan kwn2 baru :)

Nadiah Kamarudin berkata...

Salam. Awak saya nak tanya pasal active bank international...kalau kite pemegang kad atm yg ade visa bole call bank utk active international transaction ke? sbb saya tk pernah try buat so mcm tk tahu sgt psl hal tu..bole tk tlg explain further...thank you. suke bace blog awak...hehe ayat sempoi je

Aishah 7111 berkata...

Asalamualaikum nadey..bole email kn iternery x..? Insya Allah saya Akan ke Korea winter nnt Selama 11 ari 10 malam..tlg email kn ke aishah5111@gmail.com..mekasih..harap2 iternery nadey nnt bole membantu..

Tanpa Nama berkata...

Itinerary memang terbaik ^_^ ... Share dekat saya sis :).. Ni email saya sofwanbackpacker@gmail.com

Tanpa Nama berkata...

boleh mintak itinerary.. ni email saya sofwanbackpacker@gmail.com .. TQ Sis

Siti Nadey berkata...

Aisyah dan Sofwan

done emailed to u :)

Tanpa Nama berkata...

Boleh mintak itinerary ni email saya...
aisyahsallehuddin@gmail.com

Syafinie Tarmuzy berkata...

assalam.sis boleh emailkan itinerary korea 2013 sis pada saya?
ni email saya syafinie.tarmuzy@gmail.com. tq sis. may Allah bless you.

siti nurazimah jamaludin berkata...

Share iti bley
ctnurazimah@gmail.com

cujen lejen berkata...

boleh lagi ke nak mintak contoh tinerary?
cujern@gmail.com

Siti Nadey berkata...

Salam,

Aisyah, Syafinie, nurazimah & cujen...sy dah email awak...

riniy berkata...

Salam,

Saya nak ke korea pada 13/2 nnti and now tgh survey2 itinerary. Boleh sahre itinerary ke? n ski resort mana yang plg dekat dgn seoul? kalau balik hari ok ke? If possible, boleh tak email kan ke riniyfariza@yahoo.com?
Thank you.

Siti Nadey berkata...

Salam Riniy

Saya mintak maaf sangat-sangat saya baru tapis semua komen harini. Maafkan saya awak dah sampai sana dah.... MINTAK AMPUN!!!! tapi saya akan email awak juga

❋ibi de' fusion™❋ berkata...

salam

boleh minta contoh iti ke korea x?

ibi29march@gmail.com

Siti Nadey berkata...

@ibi

saya sudah email awak :)

sarina amelia berkata...

Salam boleh minta itinerary dan budjet ke korea? Serta apps yg patut didownloadkan. Thank you.
sarina_amelia@yahoo.com

zurasakura ain berkata...

Assalamualaikum,
boleh lagi ke nak mintak contoh tinerary?
bzurain@yahoo.com

terima kasih utk perkongsian ini.

Siti Nadey berkata...

@salina dan @ain

sy dah email awak.... lihat email :)

iz'zati abdul khalid berkata...

Assalamualaikum...
hi,saya dan kawan2 plan nak pergi korea awal tahun 2017 nanti selama 10 hari..boleh kongsikan itenary dan total budget awak? terima kasih :) izk940515@gmail.com

Siti Nadey berkata...

@iz'zati... sy dh email awak :)

Muhammad Annas berkata...

Hye,

AWESOME!! Blh mntak itinerary.. ar_nas91@yahoo.com


Thanks

Siti Nadey berkata...

@annas

boleh tgk email

Aisyah Sallehuddin berkata...

salam saya nak mintak itinerary bole??
aisyahsallehuddin@gmail.com

Siti Nadey berkata...

salam Aisyah

tengok email sy sudah hantar ya. Harap membantu