Jumaat, 16 Ogos 2013

JIRAN SAYA ORANG SYIAH??? OTTOKE?

Ayah bagitau, jiran kita SYIAH...semua berkumpul meja makan dengar ayah bebel. Tak cukup dengan tu ayah tunjuk youtube Syiah solat takde sujud!!! pastu laju gile 
 Ayah kata better kite kenal pasti golongan syiah ni kang kita terikut pulak.

Antaranya
Imam solat dalam lubang paras lutut (tempat lebih rendah dari makmum) Pastu ada pengawal berdiri tegakkk tengok je tak solat! Tak tahu pulak fungsi pengawal tu


Mereka sujud atas seketul batu. Fungsi macam sejadah, dorang bawak g memane atau dalam masjid dorang ada batu ni. Hidung dahi mulut tak kene bumi. kalau takde batu, mereka guna apa2 yang tumbuh dari bumi sebagai sejadah (baik gune sejadah je), paling tidak sujud atas tapak tangan.
Ni paling lawak, kita solat nak kusyuk pada Allah SWT tapi die berborak pulak...weh ko dah berak lom? Lom aku sembelit! Yes
Solat takde Qiblat, MEMANG BERCANGGAH DARI ISLAM
Sujud diperkuburan ulamak mereka.
Dorang bina Kaabah sendiri di bandar Najar, buat tawaf bagai!
Pemimpin negara Syiah buat hubungan baiikkk punye dengan pemimpin Yahudi. Syiah adalah sekufu dengan Israel nak jatuhkan Islam
Pemimpin Syiah, Ahmad Niejad tunjuk pasport die sebagai nama Yahudi...SABUJIAN
Kejadah cium tangan perempuan GINI??
Hari asyura dorang sedih meratap2 hembas muke ke dinding hiris kulit kepala...tak ke macam Thaipusan?
Kita puasa sunat dan buat bubur asyura....sedapnye
Waddee TAHHI


Allah laknat perbuatan ni


BLACKFLAGGROUP tu syarikat SYIAH....ce teke ce teka ni kurma dari mana???? Haaaaaa bisik sikit

23 Ciri-Ciri Ajaran Syiah:

1. Mereka tidak membasuh kaki dalam wuduk tetapi hanya menyapu dibahagian atas kaki seperti memakai khuf.

2. Ketika qiam solat mereka menjatuhkan tangan kebawah(disisi) tanpa meletakkan tangan di atas pusat.

3. Kebanyakkan pengikut Syiah Ketika solat mereka akan membawa At-Turbah Al-Husainiyah iaitu batu yang dijadikan sebagai tempat untuk sujud.

4. Pengikut Syiah juga tidak akan mengakhiri solatnya dengan mengucapkan salam tetapi mereka akan memukul kedua pehanya beberapa kali.

5. Kebanyakkan dari mereka hanya solat 3 waktu kerana disisi mereka harus menjamakkan solat zohor-asar dan maghrib isyak walaupun tanpa bermusafir.

6.  Menghalalkan nikah mut’ah

7. Memaki hamun dan mencela para sahabah Nabi s.a.w dan isteri-isteri Nabi.

8. Mencela imam-imam sunnah seperti imam-imam 4 mazhab dan imam-imam Hadis seperti Bukhari dan Muslim.

9. Mengatakan bahawa al-Quran masih belum lengkap..Sepatutnya al-Quran 2kali ganda tebalnya dari al-Quran yang ada.

10. Mengatakan Saidina Ali lebih layak menjadi khalifah dari Saidina Abu Bakar,Saidina Umar dan Saidina Usman.

11. Seorang syiah tidak boleh diberi nama atau dipanggil dengan nama Abu Bakar,umar,usman,Muawiyah dan Aisyah.

12. Beiktiqad Imam-imam 12 mereka adalah maksum(bebas dari dosa2 kecil dan dosa2 besar).Bahkan ada dikalangan ulama-ulama mereka mengatakan bahawa kedudukan imam-imam 12 adalah setara bahkan ada yang kata lebih tinggi dari kedudukan Para Nabi-Nabi dan Malaikat-Malaikat yang paling hampir dengan Allah.

13. Mengaku sebagai pengikut ahli bait Nabi

14. Rukun islam yang pertama bagi ahli sunnah adalah mengucap 2 kalimah syahadah tapi rukun islam pertama bagi syiah adalah walayah(imam 12).Oleh itu disisi mereka jika ada yang tidak percaya dengan salah seorang dari imam-imam 12 maka jatuh kafir.

15. Kain kafan mayat mereka bertulis

16. Membaca talqin dengan menyebut imam-imam 12

17. Meletakkan gambar-gambar imam-imam 12 mereka di dalam rumah.Biasanya mereka letak di dalam bilik.

18. Suami halal meliwat isteri.

19. Harus taqiah(boleh menipu\berpura-pura)untuk menarik ahli suannah masuk syiah.

20. Mereka tidak ada solat teraweh.Jika ada Orang syiah yang berteraweh itu bermakna mereka bertaqiah.

21. Mereka lebih banyak menyebut nama-nama imam-imam mereka dari menyebut kalimah Allah terutama ketika mereka ditimpa musibah.

22. Orang Syiah tidak berpuasa pada hari Asyura tetapi mereka hanya menunjukkan kesedihan di hari tersebut.

23. Setiap kali menyambut hari peringatan seperti peringatan terbunuhnya Saidina Ali bin Abi Tolib dan peringatan terbunuhnya Husein bin Ali,pengikut syiah akan melakukan upacara-upacara yang menunjukkan kesedihan mereka terhadap musibah-musibah yang menimpa ahlul bait.Dalam merayakan ritual ini cara mereka berbeza-beza mengikut tempat.Di negara teluk mereka memukul badan mereka dengan tangan kosong..Tetapi di Pakistan dan Lebanon mereka mencederakan badan mereka sendiri dengan pedang dan belati untuk menumpahkan dan melukai anggota badan.Ditempat lain ada yang memukul badan dengan rantai.

Sebenarmye banyak yang kita tak tahu, ilmu ni bukan belaja kat sekolah je...tapi sepanjang hayat. Lebih banyak ilmu kita lebih banyak tanggungjawab kita. Sebarkan. Semuga Allah perlihara kita dari ajaran songsang ni!

Korang tau kan isu Mesir sekarang ni?? Mari kita doa supaya Allah pelihara saudara2 seISLAM kita kat sana. 

Isu Syiah ni aku akan update dari semasa ke semasa.

Lebih banyak yang kita tahu, lebih banyak tanggungjawab kita. Sebarkan kawan.

4 ulasan:

eton berkata...

salam kak, after org sedar dr kemalangan minggu ni mcm2 berita pasal siah ni.. subahanallah semoga agama kita terpelihara...

Siti Nadey berkata...

ya Allahhhhhh

seminggu baru sedar???

Ya Allah.....ok x ni???

Allah nk uji eton ni...smuga eton tabah ok...smuga cepat sihat

amin :(

itzmesy berkata...

thanks post pasal org syiah ni.. *barutaulebihmendalam* terpesong sungguh deme ni.. mohon nk share ye..

Siti Nadey berkata...

share sebarkan ni amanah kita sebarkan kebenaran