Rabu, 25 September 2013

Duit tak berkat ni dia

Semalam 25 September 2013 disaat orang lain bergembire dapat gaji. Aku??? Aku yang gaji 1hb....hanya mampu tersenyum tatkala melihat cermin kereta bahagian penumpang retak seribu!!!
Bulan ini sahaja aku ambil cuti 3 hari tanpa gaji...sebab proton kata aku tak boleh simpan kereta...dia suruh aku tunggu. Disebabkan kebodohan pihak proton...aku rugi. Tapi kereta still tak settle..kene tempah harnest bende tah.

Aku rujuk pada agent yang aku beli ....mulakan kawan aku Rol bg link kt fb...Malaysia Car Showcase tak silap aku. Aku percaya sebab ramai ambek kerete dari dia. Dan2 pulak dia anak buah kepada kawan baik aku ...Iliyana. So aku percaya pada dia urus semua hal. Alhamdulillah bila dapat kereta senang ...alhamdulillah walaupon free gift smarttag takde stock katanya. Huh. Sekarang bile aku mengandu kereta aku banyak masalah, aku banyak kali call n whatsup ...masih tiada solusi dikemukakan. Dia yang beli n ambek kete aku...tak boleh bertanggungjawab ke? Takkan bile nak ambek kereta je die berurusan dengan aku? Aku baru pakai kereta 3 bulan. Sebab tu aku sedih sangat. Sumpah aku menyesal berurusan dengan orang yang aku tak kenal. Tu kebodohan aku. Dan itu salah aku.

Serius aku kata aku kecewa dengan diri aku. Terlalu kecewa. Ini keputusan yang aku tak boleh ubah sampai 7 tahun pembayaran kereta. Ini baru 3 bulan dah ade masalah...bayangkan dalam 7 tahun apa lagi yang perlu aku tunggu musibah datang.

Bila nampak cermin retak seribu memang aku tak terkejut sangat sebab kereta ni memang bermasalah. Aku memang bodoh. Aku menyesal. Aku nak tukar kereta, aku akan rugi dalam 10k dengan denda dari bank lagi sebab kereta ni tak sampai setahun aku bayar.

Aku buntu nak buat ape sekarang...meleleh air mata pon tak guna. Mungkin rejeki aku tak berkat. Aku bukan redha je bab kereta ni...dah tahap berserah. Banyak ujian bulan ni.
Sedih. Tu je perkataan mampu aku katakan.

Mungkin rejeki aku tak berkat. Aku kene perbetulkan salah silap aku. Aku kecewa sangat dengan diri aku. Kadang-kadang aku rasa rimas sangat dengar berita buruk. Aku penat better aku tidur je. Buat macam dulu....dulu sampai berhari-hari? Mungkin mimpi je boleh buat aku gembira.

Aku dah terbiasa manje dengan keluarga. Semua bergantung pada famili. Tapi kali ni aku tak boleh harapkan sesiapa. Semua aku tanggung. Semu aku setel sendiri. Menangis sendiri. Hanya boleh luahan pada kawan sahaja. Kawan ....terime kasih. Walaupon aku tak pernah surut perasaan kecewa pada diri sendiri at least aku boleh senyum lagi!

So aku mampu buat muke hodoh dan senyum je....yela semua ingat aku buat lawak. 

wahai kawan-kawan jangan lah jadi macam aku! Beli kereta dengan orang yang betul2 boleh dipercayai.

4 ulasan:

anna hashim berkata...

hurmm...sabar nadiey sabar....
mcmana bleh retak..
takpe, selagi bleh settle, awak settlekan dulu..
ujian ni sikit je allah bagi, maknanya allah ingat pada awak..
ana hanya mmapu doakan yg baik2 je..
insyaallah..sikit je dugaan ni, u can do it :)

Siti Nadey berkata...

@anna

hah tq la nasihat....cool sikit hati ni

bspotgurl berkata...

nadeyy... apsal ni?
ishk..ishk....

Siti Nadey berkata...

@yani

hahaha biase la nasib tak berapa nak baik!