Khamis, 19 September 2013

JUJUR AKU KATA............


Harini Dr Lin, rakan sekerja aku berasal dari Taiwan yang bekerja di YSP Malaysia bawak girlfren dia dari Taiwan melawat kami la...bagi mooncake dan tart nenas. Seyes gile la cun weh tapi dalam blog ni aku bukan nak cite pasai girlfren die yang cun tu. Tapi nak cite kisah aku.

Bila aku nampak girlfren Dr Lin ni sanggup turun Malaysia jumpa boyfren dia....seyes aku rase macam jeles gile babi. Zappppps aku teringat kawan lama aku. 

Hampir 3 raya berlalu tetapi .......
JUJUR aku kata, kecewa aku tak pernah pudar
JUJUR aku kata, dia orang paling beri kesan mendalam dalam hidup aku
JUJUR aku kata, aku menyesal kenal ko
JUJUR aku kata, aku sentiasa cari ko
JUJUR aku kata, aku bodoh tak dapat terime kenyataan
JUJUR aku kata, semua salah aku
JUJUR aku kata, kalau diberi peluang aku nak keadaan macam dulu
JUJUR aku kata, aku nak hilang ingatan untuk semua tentang ko

Akhirnya, dengar lagu Jay Chou sambil nangis....aku memang SUMPAH menyesal. Aku tak berapa paham kenapa semua ni jadi. Aku tak paham kenapa sampai sekarang aku tak dapat terima hakikat.

Seyes aku tak paham kenapa terjadi kat aku!
Sial


G-DRAGON -BLACK
The color of my heart is black
It was burnt to black, just like that
I break glass whenever I feel like
And I look at my bloody hands and think, why am I like this why

Your smile is shining gold
But the way you speak, feel so cold
As time goes by, you’re becoming more like me
Sometimes I feel like karma is running after me, know

The real name of love is definitely hatred
Hope is the parent of disappointment and despair
Why didn’t I know that the shadow that has casted over my face
Was created from the light called, you

It has been a while since the time between you and I have stopped
Misunderstanding is always the cause of pain
Well I don’t even know myself
So my hope for you to know me is a misunderstanding itself

People smile with an effort, hiding the truth
As if they’re happy
While hiding the lie in the word love
As if it will be forever

The color of my gloomy world is black
The beginning and end change, black and white
People are cunning, sometime become delusional
Really why am I like this, why

Those lips are red, just like red lies
As time goes by, the language between the two
The colors that each one has don’t mesh, yeah

The real name of love is definitely hatred
Hope is the parent of disappointment and despair
Why didn’t I know that the shadow that has casted over my face
Was created from the light called, you

Since I’ve met you agony is the only thing left
Everyday is series of hills of hardships and temptation
Now I sing of breaking up, I tell you
This is my last confession

People smile with an effort, hiding the truth
As if they’re happy
While hiding the lie in the word love
As if it will be forever

Someday when I’m left at the edge of the world alone
I might miss you yeah
Someday when I’m tamed to the edge of sadness
I might regret at the end

I’m going to go back to the way I came from, black
The summer when you and I were hot, it’s been too long

I’m going to go back to the way I came from, black
The summer when you and I were hot, it’s been too long

Fade away fade away fade away fade away
Fade away fade away fade away fade away

Aku dah penat berharap, penat berdoa juga.
Nak buat ape?
Doa jugak lah!

Yang penting aku harap dia kahwin, dan biar cerita tu aku lihat sendiri..
So bila kecewa, baru aku boleh terima hakikat kot

SUMPAH AKU PENAT

KENAPA KAU TINGGAL AKU?
BAJU RAYA YANG MAK KO KASI, SEHELAI AKU SUDAH BAKAR...TINGGAL SEHELAI LAGI

MUNGKIN AKU AKAN MENYESAL BAKAR SEMUA!
AKU TAHU AKU BODOH

SEKIAN

.SIAL.

2 ulasan:

anna hashim berkata...

sabar itu INDAH :)
redha itu juga MANIS :)
Setiap yg berlaku mesti ada hikmah.
Sebab musabab nye hanya ALLAH yg tahu..
mungkin ALLAH sedang menguji.
Takpe..TAWAKKAL,BERUSAHA & REDHA..
pahit akan manis jugak akhirnya :)


JODOH itu rahsia ALLAH :)

Siti Nadey berkata...

TQ anna.........

kene muhasabah diri ni

xde iman tu bermasalah