Selasa, 8 Oktober 2013

PERAGUT HANDSOME DI GIANT BATU CAVES

Cuci mata jap! Ya rabbi ensem gilos

Ok cukup!!!!!!!! Kawan aku comot beri amaran kepada kami bahawa kawannya baru sahaja kene ragut minggu lepas sebaik saja nak masuk kereta untuk pulang ke rumah!!!!!!!!! Seperti yang semua tahu, parking giant kan besau, ramai orang sepanjang masa. Memang aktiviti peragut ke bunuh-bunuh...tembak menembak pernah belaku di Giant Batu Caves. So bila di soal siasat, mangsa mengecam perompak/peragut adalah seorang yang agak kacak dan berpakaian kemas macam pergi kerja uollls.

Mungkin lelaki tersebut baru lepas kene pecat, tensi selepas baca audit negara 2012??? mungkin juga, tensi sebab beli kereta proton yang batch rosak macam kereta aku....mungkin juga awek dia mintak hantaran RM30,000. Banyak punca ya!

Kawan aku Comot menasihati teruatamanya aku, " ko la selalu bela orang ensem" . HAAHHA jujur aku akui, kalau orang ensem buat silap aku takde la marah sangat, kalau orang tu hodoh memang aku maki gila-gila. Kejadian ini banyak saksi dikalangan kawan-kawan yang selalu keluar lepak dengan aku. Sebab ape??? sebab dunia pon layan aku kejam. Contoh ya, haritu kami kene saman letak kereta salah parkin, aku mintak kurang polis tak kasi tetibe Wanie...hihih model DARA @ DEWANIE mintak kurang bayaran saman terus dapat!!!!!!!!!! WOWOOWOWOOW

Kejam tak dunia??? Aku dah kene dilayan kejam sejak sekolah (sejak aku kembang) maka aku pon layan kejam kepada dunia ...logik tak alasan aku? aahahhah
 Ya Allah padamkanlah niat orang yang hendak meragut ni. Sedarkanlah mereka bahawa perbuatan dosa mengambil dan mengguna harta haram. Jika dengan wang dia membeli makan, selamanya zat dan sumber HARAM dalam darahnya. Bukan itu sahaja, mencederakan orang sehingga melayang nyawa si mangsa menyebabkan pelbagai doa-doa dari orang teraniaya akan dimakbulkan Allah SWT. Sehingga mati dosanya tak terampun jika si mangsa mati. Sehingga hujung nyawa , hati tak pernah tenang.
 Beware especially gurls out there~~~
Ya Allah lindungi familiku, rakan-rakanku amin
Ingat lagi ade perompak ditangkap di Selaseh Fasa 1, bila orang tangkap pukul semua....perompak tu dah lembik dan merayu agar mintak simpati atas kesakitan dialami. Adik aku memang taiko, orang roger, dia keluar rumah pakai cincin batu sakti dia....datang dekat pada perompak tersebut dan terus menghadiahkan sebuah penumbuk padu cincin batu ke muka perompak. Bersembur darah, patah gigi. Jaga...gombak ramai taiko. Please jangan la buat jahat! Sesungguhnya taiko-taiko ni lah menjaga keamanan sejagat! LOL ayat aku ahahhahah

Hidup angah!!!!!!! hidup angah!!!! sambil sungkit tetek angah. 

Ok, apa punca masalah begini? Punca dia WANG kan...takkan hobi pulak.
Rakyat makin tersepit dengan masalah kewangan. Membuat aktiviti sebegini merupakan jalan singkat untuk selesaikan masalah mereka. 

Pikir-pikir lah........ramai orang kat Malaysia ni membazir. Bak kata kawan aku, cikin....hasil pendapatan kita tu bukan semua hak kita. Hak orang lain. Sesiapa mampu bayarlah zakat bulanan. 

Moh la kite rajin-rajin bersedekah, mana tau masalah ni boleh pulih masalah ni perlahan-lahan. InsyAllah...

Tu salah satu usaha yang kita boleh buat. Nasihat untuk diri sendiri.
Tapi kalau peragut muke macam ni rasenye ramai je belasah die dengan gembire!!!!!!!!!!!!! dems u ugly!

1 ulasan:

My Little Diary berkata...

ish..ish..ish... ensem sgt tu..!!