Selasa, 24 Disember 2013

WANIE+EDDY & CHIBI+AJIM's WEDDING

Alhamdulillah, sebagai pendahuluan.
Setelah merancang beberapa bulan, akhirnya 20 December 2013 kami berkumpul untuk majlis walimatulurus Wanie dan Chibi. Selepas majlis kahwin Didie, kami hampir 2 tahun tidak berjumpa hanya berhubung melalui wassup!
Aku bergerak dengan Cikin dan Sha dari gombak dan Teng, We, Naema , Yaya dan Herwan bergerak dari bangi. Kami bertemu di RnR Rawang. Cadanganya bertemu pukul 10 tapi 11 mlm lebih baru bertemu dan bergerak sekali. Jam dan hujan pula.

Aku agak risau dengan keadaan kereta aku tapi alhamdulillah, kami selamat pergi dan selamat pulang. Ini kerana seminggu sebelum pergi kereta proton aku masih mati atas jalan. Oleh itu, masa perjalanan ke Penang dan Taiping aku lenjan betul-betul kereta tu. Malam itu, Sha berniat nak teman aku tapi aku jenis kalau driving memang aku dengan dunia aku dan muzik. Kalau tak aku akan lebih mengantuk. Perjalanan malam lain macam sikit. Akhirnya aku abaikan die....kesian. Malam itu walaupon renyai aku lenjan 160km/j, aku nak cepat sampai sebab masa waktu tu dah pukul 3 pagi.

Sian gak pengantin tunggu kami, kami sampai di homestay. Gosok baju, balut hadiah, mandi, solat dan tidur hanya sejam. Bangun pagi semua siap, makeup, berdandan kami bergerak ke rumah wanie. Kami pula dapat berita kereta Roni dan Didie tayar pancit di Kulim. Nasib baik Roni cool, tukar tayar dan akhirnya mereka selamat sampai tepat waktunya. Sampai je Didie, Teng terus rembat Dakcad bawak berjumpa kami. Kihkiuh tak sempat salam ibunya lagi. Berderau nampak Dakcad sebab selama ini kami hanya merindui melihat gambar sahaja. Sampai je jumpe Wanie....ya Allah cantiknya kawan aku. Serius. Walaupon dah biasa tengok Wanie cantik tapi hari tu lain macam sikit seri dia. Aku, Sha dan Cikin diminta khas oleh Wanie untuk menjadi dulang girls. Memandangkan kami sahaja belum berkahwin dan belum berpunya..

Muhammad Irsyad Al Hafiz

21 December 2013 - Perjalanan jauh dan penat berbaloi bila nampak ramai sangat orang handsome. Semua penat, mengantok hilang. Mata aku rambang weh....gilalah kawan Eddy ramai handsome. Adik Wanie pon cukup buat aku darah hidung. Pitam haku. Majlis akad nikah sekejap sangat. Sekali lafaz je Eddy. Walaupon Eddy tak boleh blah gelabah. Bergoyang-goyang kaki dia. Kihkihkih. Akhirnya selamat juga Wanie jadi isteri yang sah pada Eddy. Alhamdulillah.
 Aku sambil berhingus, sambil cuci mata.
Dari kanan, Naema, Teng, Didie dan Cikin.
Gojes mami, Didie with Gojes wifey, Wanie
Pengantin Baru gak ni, Yaya dan Herwan
Suka sangat gambar ni, betapa sayang dan syukur kami Wanie dah selamat jadi isteri orang
Beli baju sekali hokey....Cikin yang pilih. See hasilnya memang cun!!!!!!!!! Semuga kami macam ni sampai akhir nafas. Amin
Tudung sponsor by DEWANIE.
Banyak salah faham tapi aku respek geng ni, dorang akui salah masing-masing dan cepat2 mintak maaf. Syukur sangat weh dapat kenal korang. Kalau tak dulu aku makan sorang-sorang je kat Mapley. Thanks korang.
Dari kanan, Jeme, Herwan dan We
Semuanya dah berpunya hokey
Dakcad paling suke mama sha. 
Aku nampak selim sikit dalam gamba ni. Thanks Sha tutup lemak aku BAHAHAHHA
Coming soon.
Yaya mengandung 3 bulan, Herwan mengandung 7 bulan.
Dakcad nak tumbuh gigi geraham. Patot la dah masam masa ni. Tapi malam tu Dakcad galok sangat dengan kami. 
Ingat lagi masa kahwin Didie dan Roni aku pon berhingus jugak Heheh 
Baju bersanding wanie cantik sangat. 
Gambar dari IG

Teng's hot spot
Wif Mama Didie. Dah macam mama sendiri. Sporting sangat.
Kami mama dari geng Glam beri hadiah khemah Harry Potter ni kat Dakcad. Harap Dakcad suke.
Pada hari yang sama, Chibi dan Ajim juga melansungkan perkahwinan. Dorang akad nikah malam Sabtu. Sanding Ahad. Maka petang Sabtu tu kami pantas ke Taiping. Sampai homestay pon dah lewat petang. Sebelum tu We lead kereta sampai sesat masuk Pulau Pinang. Yeashhh dah lama tak datang Penang kan. Hambek...
Ahad tengahari, kami ke dewan tengok Chibi. Perghhh memang comey gile macam budak-budak kahwin weh. Sebab dua-dua ni kecik je..muke jambu sangat. 

Special request dari Teng yang rembat kereta adiknya Fahmi. LOL

Tahniah Wanie dan Chibi. Alhamdulillah...terima kasih semua. Kerana majlis ni kita dpat berjumpa lagi. Tak puas gosip, tak puas nangis, gelak sesame. Semuga silaturrahim kami sampai hujung nafas. Berkatilah hubungan kami, kurniakanlah kesihatan terbaik untuk mereka dan keluarga mereka dan murahkanlah rejeki kami. Amin. 

Sayang korang. 

Salam.

Tiada ulasan: