Selasa, 12 November 2013

WHEN ..............PART 2

Aku akan menangis bila


Bila aku kene buli, kau selalu marah dan naikkan semangat aku
Bila aku balik lewat dari kerja, kau tunggu aku 
Bila aku lihat dompet kuning aku
Bila aku lihat botol perfume yang kosong dari Jeddah 
Bila aku lihat lelaki Cina memakai baju melayu
Bile aku bebel pasal kerja, kau sentiasa menjadi pendengar setia
Bila hujung minggu kau kejut aku awal pagi, kalau hp tak berjawab kau akan telefon rumah
Bila kau mintak izin dengan ayah ibu nak bawak aku keluar makan
Bila kau selalu berada depan rumah aku buat kejutan
Bila aku lihat ruang halaman rumah tempat kita selalu berborak
Bila aku lihat moto honda ada clucth
Bila kau selalu belanja makan 
Bila kau selalu beli aiscream Mc flurry, McD
Bila kau marah betulkan aku
Bila kau ambil berat tentang aku
Bila aku nampak buah plum
Bila aku dengar orang bersin atau selsema sebab kau selalu selsema
Bila aku lihat semua hadiah dari kau
Bila aku naik kereta aku rasa kau ada sebelah sambil perhatikan aku
Bila aku dengar lagu Jay Chou
Bila aku masak tomyam dan spageti, walaupon tak sedap tapi kau habiskan jugak
Bila Tahun Baru Cina
Bila besday aku
Bila besday ko
Bila aku nampak gitar yang aku pernah gantikan 
Bila aku bukak email
Bila aku bukak nota ym yang aku save untuk dibaca ulang kali
Bila aku nampak USOP (cicak gekco)
Bila aku lalu depan rumah kau
Bila aku nampak Kwon Sang Woo
Bila aku nampak chopstick
Bila aku nampak seaweed
Bila aku nampak baju raya yang kau beri
Bila aku nampak Herbalife
Bila ayah sebut pasai kau
Bila aku nampak laut dan kapal
Bila aku nampak lelaki jari cantik
Bila aku nampak call dari oversea
Bila dengar lagu Siti Nurhaliza sebab dulu kita berborak kat ym kau menyanyi sampai ko tertidur
Bila aku rindu sangat aku letak phone pada telinga seolah-olah aku dengar suara kau
Bila aku nampak Mualaf
Bila order air limau suam, aku teringat aku mesti asingkan biji limau untuk kau minum
Bila aku nampak mak aku guna bekas isi mee sup yang kau masak untuk aku
Bila aku buat Math dan aku tak dapat jawab
Bila Tahun Baru
Bila kau tegur aku bab agama
Bila malam.....sebelum tidur

Mungkin aku ni beban, aku ni menyusahkan hidup orang. Beban....
Aku tau aku ingat balik semua ni tak guna..
Aku dah usaha gila-gila weh nak lupa semua ni. Bukan setahun aku cuba dah bertahun
Aku pon tak paham kenapa aku macam ni
Semuga aku dapat ketenangan satu hari nanti.
Ada hikmah setiap yang terjadi.

Terima kasih untuk semua. 

Tiada ulasan: