Rabu, 1 Ogos 2012

TAHU KISAH TENTANG LAUT MATI???

Aku ni memang suke sejarah lagi2 sirah2 Nabi-nabi kita. Hari ini tergerak hati untuk bace kisah ni........
Seriously, ruginya dan bodoh sangat aku. Aku baru je tahu kisah Nabi Luth a.s berlaku di laut mati !!!!!

Secetek ilmu aku, aku hanya tahu laut mati ni laut yang paling masin di dunia. Tak pa lah hari ni syukur dapat ilmu walaupon aku ketinggalan zaman.

Basic knowledge kita, kesan Laut Mati ini membuktikan kebenaran dari ayat Al-Quran mengenai bala yang telah menimpa kaum Nabi Luth a.s di atas maksiat yang mereka lakukan kira-kira 3900 tahun yang lampau. Kaum Nabi Luth a.s berjumlah 4 juta orang. Kaum Nabi Luth a.s dibinasakan oleh Allah S.W.T disebabkan melakukan perbuatan terkutuk iaitu Homoseks yang belum pernah dilakukan oleh kaum terdahulu.


 Prince World Kuala Lumpur......Nauzubillah

 Rentetan dari kisah Nabi Luth, Kisah Kota Pompei ditenggelami bumi
Kota pompei terletak di tengah Itali, Zaman Tamadun Rom.

Kota Pompei ni kaya dari segala2nya, perniagaan, pertanian, perdagangan memang kota yang kaya. Bile dah kaya, senang lupe diri. Kaya dengan tempat perlacuran, alat2 kelamin palsu dijual terang-terangan. Perlacuran dah jadi macam HALAL dan perlakuan diluar tabii pun tak kurang hebatnya.

Kota Pompei ni memang bersebelahan dengan gunung Vesuvius yang memang sentiase menggelegak...gegaran yang ringan sudah biasa dirasai oleh penduduk di situ sehingga hari Gunung Vesuvius tu muntah lavanya pun dorang tak sedar. Maka dikeralitan itu, mereka yang sedang asyik dengan duniawi mati terperangkap dalam kawasan lava yang panas. Oleh kerana itu, terdapat banyak penemuan mayat2 bertukar jadi batu dalam keadaan yang mengerikan, seolah2 mereka tak bersedia dengan kedatangan bencana itu.






Mengikut pengalaman aku, quantiti golongan gay, lesbian dan pengkid kat Malaysia ni amat mengejutkan. MEMANG RAMAI..........tak tahu nak buat ape dah. Hanya aku berdoa, kawan2 aku yang begini agar diberi petunjuk oleh Allah SWT.

Kalau dulu, aku disisihkan kawan kerana kes golongan gay ni. Sanggup mereka buang aku kerana tidak percaya kata2 aku....tambahan pulak dengan tikam belakang aku....dan mengungkit kesalahan aku yang sudah lama..yelah bergaduh hanya nampak kesalahan kita je kan.....dulu aku sedih tapi sekarang aku syukur kerana Allah selamatkan aku dari bersubahat lame2. Semua yang berlaku memang nampak hikmahnya....Allah telah mengantikan aku dengan kawan yang lebih baik dan sentiasa menjaga solat. Susah untuk memaafkan tapi aku cuba dan aku berdoa agar Allah sentiase menjauhkan pandangan aku dengan mereka. Jika mereka betul2 bertaubat, alhamdulillah tetapi jika masih seperti dulu, doa Allah beri petunjuk sahaja.

TIDAK MUSTAHIL KEJADIAN SEPERTI ZAMAN NABI LUTH AS DAN KOTA POMPEI BERLAKU DI MALAYSIA.

Mengaku aku memang anak derhaka, tetapi sedarlah sebelum terlambat. Mintak maaf selalu dan beri bakti kepada ibu ayah semampu mungkin. SEMAMPU MUNGKIN.

Setelah melalui pelbagai pengalaman pahit tu aku rasa family lah bestfren aku yang sebenar. Dorang tak pernah tinggal aku tyme aku jatuh. Maka berbakti pada yang masih ada. Kepada rakan yang sudah tiada ayah ibu di dunia tapi Allah tak akan putuskan doa2 anak soleh solehah. Doa bukan untuk 5 waktu solat tapi sentiasa. InsyAllah

3 ulasan:

misSbLurRy berkata...

tapi yang menyedihkan ramai pula kaum sebegini muncul di zaman kita, ada juga kalangan kawan2 aku...dah ditegur, yang pasti aku tetap berdoa suatu hari dorg sempat bertaubat

eton berkata...

kuasa allah kan.. huhuhu.. dunia akhir zaman...

nadey berkata...

tu lah dah xtahu gane nak nasihat ...kang melenting kate diri sendiri pon lom bagus nak nasihat org lak kan......

emm biase la duniawi